duminică, 20 mai 2012

Tort cu ciocolata, zmeura si lemon curd (Chocolate, raspberry & lemon curd cake)


Reteta mea speciala doar pentru prieteni!!!!

Ma tot intrebam ce tort sa pregatesc pentru ziua de nastere a unei bune prietene care adoră ciocolata. Imi doream sa fie ceva senzational, ceva care sa se combine perfect cu ciocolata. Aveam o idee cu crema de lamaie sau cum i se mai zice "lemon curd" pe care eu as "degusta-o" la orice dulce... si pe care am pregatit-o la o rulada. 
 Pentru  crema ganache- mi-am amintit ca citisem pe blogul Laurei Adamache, careia ii multumesc pe aceasta cale, despre o crema care se "decolora". Da, da ati citit bine, se albeste, din culoarea ei maro inchis, prin mixare devine de-o culoare asemenea cafelei cu lapte. Sa mai spun ca avea si o consistenta nemaipomenita. Multumesc Laura Adamache! 

Inutil sa va mai spun ca eram contra-cronometru si totul trebuia sa se intample intr-o dupa-amiaza! 


 Citez din spusele sarbatoritei: "gust divin cu succes sigur!!" :))

PS _ reteta eliminata pentru protejarea drepturilor de autor. Cine doreste, va rog sa-mi trimite-ti mesaj privat.



7 comentarii:

  1. Senzational tortul tau:X!!!!!Si prezentarea - minunata!!!!!De abia astept reteta!!!Pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Scumpa mea Maria, timpul este "dusmanul" meu si ma lupt sa-l presez... sper ca in curand voi castiga ceva!!! Te imbratisez si iti multumesc pt apreciere!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Citesc, privesc, si se trezeste bucatareasa din mine! Prepar si rezultatul este uneori destul de indepartat de ideal, alteori fenomenal, dar intotdeauna bucuros mancat de cei dragi! Si imi mai trece elanul pentru cateva saptamani! Din fericire blogul tau este o sursa constanta de inspiratie, la care ma intorc iar si iar! Pentru ca este mai mult decat cofetarie, este dragoste si bucurie impartasita cu cei dragi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scumpa Cristina,
      ma cuprinde o imensa bucurie citind comentariul tau! Este mai mult decat flatant ce-mi spui - sunt sigura ca le prepari cu dragoste pentru ai tai dragi. Sigur asa se "imparte" bucuria rezultand satisfactia.. stii cum este... pe tărâmul nemarginit al timpului urmele paşilor noştri prin viaţă se pierd lăsând locul altor şi altor paşi ...
      dar ce sens are să trăim din iluzii hai mai bine sa bucătărim, cateodata .. :))
      Iti multumesc ca ai trecut pe-aici!

      Ștergere
  4. Tocmai ce am descoperit blogul tau , e plin de bunatati , felicitari!!!!
    Cred ca i-ai facut o surpriza tare placuta preitenei tale cu acest tort !!! ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Cat (?), intr-adevar mi-a impartasit bucuria ei iar comentariul a fost: "gust divin"!
      No comment!
      Multumesc ca ai "trecut" pe aici!
      Numai bine!

      Ștergere