miercuri, 5 octombrie 2011

Prajitura cu mere si iaurt



...A venit toamna.. cum spune Nichita Stănescu.
Dar ce toamnă aurie! Plină de bunătăţi de la mama, de la prieteni... Mama a pregătit nelipsita zacuscă, suc de roşii şi alte minunăţii cu care ne-a umplut cămara. Zilele trecute am primit de la o bună prietenă a noastră, Dănutza Iliutza, cum îi spun eu, nişte mere nemaipomenit de gustoase, le puteţi admira în aceasta fotografie.. de mai jos.

Dragilor, gustul este acela din amintirile copilăriei mele petrecuta destul de des in Transilvania, cei care au avut vacanţe la ţară, poate mă înţeleg. Alergam prin livada bunicilor şi nu pierdeam ocazia de-a mă căţăra prin copaci după fructe, scuturam nucii,... alergam găinile, „culegeam” ouăle din cuibare şi multe alte năzbâtii. Minunaţii mei bunici nu se supărau niciodată la câte trăsnăi mai făceam împreună cu verişorii mei. Iarna ne trimiteau mere ionatane pe care le păstram înşiruite frumos între geamuri. Nişte „rotocoale” colorate …
De la aceste mere mi-a venit ideea să prepar un dulce cum spun ai mei. Aşadar, m-am mobilizat, mi-am amintit că am o reţetă de la o prietenă din Italia. Ea îi spunea "torta con la mela" - eu îi spun - prăjitură cu mere şi iaurt. Delicioasă pentru micul dejun .....se pregăteşte destul de repede iar până dimineaţă, a „zburat” din tavă. Abia am reuşit să păstrez aceste "dovezi" .. ENJOY !!

Pentru reteta aveti nevoie de urmatoarele ingrediente:

250ml iaurt
250g zahăr pudră
350g făină
4 ouă
coajă de lămâie
1 plic praf de copt
100ml ulei
3-4 mere
Nuci, migdale zdrobite
Frecaţi zahărul cu gălbenuşurile până devin o cremă albicioasă. Adăugaţi treptat uleiul ca la maioneză. Incorporaţi apoi iaurtul, făina şi praful de copt stins cu zeama de lămâie. Spălaţi şi curăţaţi merele de coaja, tăiaţi-le în feliuţe neregulate şi incorporaţi-le în compoziţie. Separat bateţi albuşurile spumă cu puţină sare şi amestecaţi-le în compoziţie, prin răsturnare. Turnaţi într-o tavă dreptunghiulară tapetată cu hârtie de copt şi presăraţi nucile şi migdalele. Ţineţi la cuptor aproximativ 40 de minute până se rumeneşte. Presăraţi zahăr pudră.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu